
Czasem nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele korzyści dla firmy może wygenerować dobrze zaprojektowana i konsekwentnie wcielana w życie strategia Public Relations. Nawet jeśli nie od razu przekłada się to na realne zyski, wraz z upływem czasu szybko można przekonać się, że działania PR pozwalają zwiększać rozpoznawalność marki i świadomość jej obecności na rynku, a także kształtują pozytywne nastawienie do przedsiębiorstwa w otoczeniu firmy. Jakie działania może podejmować firma, aby wpływać na swój wizerunek w oczach odbiorców?
Zaangażowanie firmy w różnego rodzaju wydarzenia branżowe
Rodzaj tych wydarzeń i eventów w dość dużym stopniu zależy od branży, w jakiej firma działa. W przypadku niektórych branż istnieją pewne konkretne eventy, na których obecność dodaje firmie prestiżu. Mogą to być rozmaite konferencje, ale też zwyczajne targi tematyczne, które są regularnie organizowane w wielu polskich miastach. Dodatkowo, zawsze pozostają także eventy o charakterze bardziej dobroczynnym, kiedy to firma pokazuje, że sama z siebie chce zrobić coś dobrego dla społeczeństwa lub dla planety. Może to być event promujący walkę z zaśmiecaniem przestrzeni miejskiej, event promujący ekologiczny styl życia, a nawet zbiórka pieniędzy na odnowienie przedszkola czy zakup sprzętu medycznego. Tutaj budowanie wizerunku oznacza pewną regularną działalność firmy, dzięki której będzie ona ciągle obecna na rynku lokalnym i w lokalnych społecznościach, a może i nawet biorąc udział w akcjach ogólnopolskich- zasięg prowadzonych działań obejmie cały kraj.
Jeszcze jedną z możliwości jest podejmowanie działań w środowiskach akademickich i kształtowanie tutaj wizerunku firmy jako miejsca, w którym młodzi ludzie będą mogli w przyszłości znaleźć zatrudnienie. Taka firma działań wizerunkowych niesie też jeszcze jedną korzyść- pozwala odnajdywać naprawdę zdolnych ludzi, których można zwerbować już na etapie ich studiów do szeregów firmy, tym samym wzmacniając jej pozycje. Można więc organizować prelekcje i szkolenia dla studentów, ale też promować firmę przy okazji targów kariery.
Ważne monitorowanie mediów
Zawsze dobrze jest wiedzieć o tym, w jaki sposób firma jest postrzegana na zewnątrz, konieczne jest więc monitorowanie tego, co w sieci pojawia się na temat przedsiębiorstwa. Oczywiście, bardzo dobrym pomysłem jest zamawianie różnego rodzaju artykułów sponsorowanych, które pozwolą zaprezentować firmę w odpowiedni sposób lub też przybliżyć jej działalność na stronach związanych z konkretną branżą czy dziedziną nauki. Kształtowanie wizerunku może też odbywać się poprzez kampanie prowadzone w mediach społecznościowych, gdzie firma ma bezpośredni kontakt ze swoimi odbiorcami. Jak więc widać, tych możliwości kształtowania wizerunku jest bardzo wiele, co w praktyce oznacza ogromną ilość pracy rozłożoną na dłuższy czas. Za pewne z tego względu takimi kampaniami często zajmują się spore agencje PR, które mają doświadczonych specjalistów, którzy wiedzą, w jaki sposób taką kampanię ugryźć i poprowadzić, aby dała jak najlepsze rezultaty.
Potrzebujesz pomocy z PR? Sprawdź https://brandbay.pl/public-relations