Marketing w wyszukiwarce a marketing w mediach tradycyjnych

Internet do ogromna przestrzeń, w której serfują ludzie w różnym wieku, o różnych zainteresowaniach, mający różne potrzeby – z racji zasięgu jaki ma internet, również metody marketingowe wykorzystujące jego możliwości okazują się jednymi z najbardziej efektywnych.

Dzieje się tak również dlatego, że możliwości reklamy w internecie pozwalają na bardzo dokładne sprecyzowanie grupy odbiorców, oraz na pozyskanie klientów, którzy faktycznie są zainteresowani zakupem danego produktu, żadne inne medium nie daje tej możliwość. Reklama w telewizji czy outdoor kierowane są do osób przemierzających ulice miast, czy oglądających telewizję w różnych częściach Polski, jakich odsetek z nich zapewne poszukuje danego produktu czy usługi, jednak znaczna większość niekoniecznie jest nim zainteresowana.

W tradycyjnej reklamie należy zatem najpierw wygenerować zapotrzebowanie, przekonać klienta, że dany produkt czy usługa są mu potrzebne, a dopiero potem przekonać, że powinien on kupić je w konkretnej firmie. W internecie osoby, które zobaczą daną reklamę, są to osoby, które faktycznie interesuje dana branża lub nawet konkretny produkt sprzedawany przez firmę, wówczas nie trzeb ich przekonywać, że dana rzecz czy usługa jest im potrzeba, trzeba tylko ich przekonać, że powinni ją kupić w tym a nie innym sklepie. Jest wiele metod osiągania tego celu.

Jedną z cieszących się dużym uznaniem wśród reklamodawców jest kampania linków sponsorowanych, nazywana także kampanią AdWords. Jeśli jest ona skutecznie prowadzona może wygenerować znaczny ruch na stronie internetowej, a co za tym idzie znaczną sprzedaż. Dobrze w przypadku takich kampanii jest skorzystać z usług profesjonalistów w tym zakresie, takich jak chociażby Agencja Brandbay (namiary znajdziecie tutaj – brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem). Kampania AdWords trafia do określonej grupy klientów, którzy są zainteresowani danym produktem czy usługą, ponieważ jest ona wyświetlana osobą, które w wyszukiwarkę wpiszą daną frazę związaną z tą czy inną usługą.

W momencie gdy wyszukiwarka zwraca im wyniki najbardziej dopasowane do zapytania, które wpisali, na pierwszych trzech miejscach i na ostatnich trzech, pojawią się reklamy firm, które zdecydowały się na kampanię linków sponsorowanych. Oczywiście sam proces tworzenia kampanii nie jest taki prosty, nie wystarczy bowiem stworzyć kampanii i czekać, aż link zacznie się wyświetlać na szczycie wyników wyszukiwania, aby tak się stało konieczne jest wygranie licytacji z innymi firmami, które również chcą przeprowadzić kampanię na te same słowa kluczowe.

Na szczycie wyników wyszukiwania będzie wyświetlała się reklama tej firmy, która zaoferuje wyższą stawkę za kliknięcie. Tworząc kampanię należy również zasilić jej konto odpowiednią kwotą, kampania będzie wyświetlała się tak długo, jak długo nie wyczerpią się fundusze na nie. Istnieje także inna forma pozwalająca określić dzienny budżet, wówczas kampania wyświetla się tylko dotąd, dopóki nie zostanie osiągnięty limit budżetu dziennego.

 

Marta

Related posts