Marketingowe znaczenie domeny internetowej

Domena internetowa to adres pod, którym użytkownicy internetu odnajdują konkretną firmę. Adres ten ma ogromne znacznie marketingowe, ponieważ wykorzystywany jest w trakcie różnych działań marketingu online, od niego zależy też w jaki sposób będzie kojarzona firma i czy użytkownik będzie potrafił w łatwy sposób odnaleźć daną firmę w wirtualnej przestrzeni.

Decyzja natury marketingowej

Odpowiedni wybór domeny internetowej to decyzja natury marketingowej, może bowiem stać się nim nazwa firmy, w dodaniem odpowiedniej końcówki. Przy czym warto zauważyć, że większą popularnością cieszą się domeny z zakończeniem „.pl”, jak pokazują badania dla użytkowników polskiego internetu, jest to niemal naturalne zakończenie, które uważają za domyślne, dlatego wybierając adres www, dobrze jest wybierać właśnie taki, który kończy się na „.pl”. Jeszcze do niedawna nie było możliwości umieszczania w adresach www polskich znaków, obecnie istnieje taka opcja, jednak użytkownicy przez lata przyzwyczajeni do pomijania polskich znaków przy wpisywaniu adresu domeny, obecnie również je pomijają, dlatego lepiej jest wybierać adresy, jeśli jest taka możliwość, bez polskich znaków, lub kupić dwie domeny, zawierającą i nie zawierającą polskich znaków.

Adres domeny a specyfika firmy

Adres domeny powinien w jakiś sposób kojarzyć się z firmą i profilem jej działalności, niekiedy w adresach stosuje się więc nazwy firm, lub zwroty oddające specyfikę funkcjonowania danej firmy. Domenę można wykupić tylko jeśli inna firma lub osoba nie mają praw własności do domeny, to czy domena jest wciąż wolna można sprawdzić na stronie internetowej – www.wer.pl/domena-internetowa. Wybierając domenę należy także pamiętać by jej nazwa nie była zbyt długa i zbyt skomplikowana, w przeciwnym razie użytkownicy nie zapamiętają adresu i przez pomyłkę mogą trafić na stronę konkurencji lub w ogóle nie odnaleźć firmy. Ma to też znaczenie np. dla marketingu wirusowego jeśli ktoś chce polecić swoim znajomym daną firmę najczęściej mówi im jak ją znaleźć w internecie, albo gdzie można znaleźć jej siedzibę – dlatego też właśnie tak ważna jest odpowiednia domena internetowa.

Pierwszy właściciel?

Należy także pamiętać, aby sprawdzić czy domena nie była wcześniej używana i nie jest oznaczona przez Google jako dokonująca ataków, czy np. spam. Jeśli domena ma złą przeszłość, to firma, która chciałaby ją pozycjonować zostanie prawdopodobnie poproszona o zmianę domeny, dlatego, że zła przeszłość często staje na drodze do uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego też myśląc o tej formie marketingu online jaką jest pozycjonowanie warto już na etapie zakupu domeny skontaktować się z pozycjonerami i poprosić o weryfikację, czy dana domena spełnia kryteria, które pozwolą na jej skuteczne wypromowanie na pierwszych miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jak widać adres strony www ma nie małe znaczenie marketingowe, dlatego też warto o nim pamiętać podejmując działania online, aby stanowił on wsparcie, a nie przeszkodę w działaniach marketingowych.

Marta

Related posts